Met ingang van 1 september 2019 is Didier van Someren de dirigent van ons koor.

Didier van Someren kreeg op zijn tiende verjaardag een keyboard. Vanaf dat moment begon zijn leven als actief muzikant. Hij was vastberaden om alles over piano, zang en algemene muziektheorie autodidact te leren en was al in een redelijk vergevorderd stadium toen hij in 2016 via de Universiteit Leiden bij de muziektheoretische keuzevakken van het Koninklijk Conservatorium Den Haag terecht kwam.

Hij volgde twee vakken van Suzanne Konings, die les geeft aan bachelor- en masterstudenten, studenten van het Koninklijk Conservatorium en aan zangers van de Nationale Koren.
Sinds 2013 zong Didier met vrienden in een Leids a capella koor voor studenten, waar hij naar verloop van tijd doorgroeide tot muzikaal leider, arrangeur en voorzitter van het bestuur. Hierdoor werd hij geïnspireerd om in 2017 toch maar een muzikale opleiding te doen; de Meerjarige Dirigentenopleiding (MDO), waarvan hij in juni 2019 afstudeerde.

Sinds november 2019 is hij muzikaal leider bij Lite Vocal Group in Zoetermeer. Zijn grootste muzikale liefde is Barbershop, en daarom zingt hij tenor in zijn kwartet ‘Instant Fanboys’. Didier zingt tevens in het barbershopmannenkoor Momentum. Zij zijn de huidige kampioenen van Nederland, en zullen in juli 2020 het allereerste barbershopkoor uit Nederland zijn dat mee mag doen met de International Chorus Contest van de Barbershop Harmony Society in Los Angeles. Verder heeft Didier nog gezongen bij klassieke studentenkoren in Leiden- L.S.K.O. Collegium Musicum en S.M.G. Sempre Crescendo- waar hij ook af en toe wat dirigeer-ervaringen kon opdoen. Ook was hij bariton bij close harmony vocal band ‘Juice’ in Utrecht.

Reacties gesloten.